Powered by Blogger.

Thursday 12 July 2012

Rezeki kita


Doa Solat Sunat Dhuha (Doa dimurahkan rezeki)


"Ya Allah, sesungguhnya waktu Dhuha itu waktu DhuhaMu, kecantikannya adalah kecantikanMu, keindahan itu keindahanMu, kekuatan itu kekuatanMu, kekuasaan itu kekuasaanMu dan perlindungan itu perlindunganMu.


Ya Allah, jika rezekiku masih di langit, turunkanlah, dan jika di dalam bumi, keluarkanlah, jika sukar, permudahkanlah, jika haram, sucikanlah dan jika jauh, dekatkanlah. Berkat waktu dhuha, kecantikan, keindahan, kekuatan, kekuasaanMu, limpahkan kepadaku segala yang Engkau telah limpahkan kepada hamba-hambaMu yang soleh."

2 comments:

Usrotti 13 July 2012 at 02:12  

Rasulullah s.a.w. bersabda : Mereka yang mempunyai sifat tawakal seperti burung yang mencari makan setiap hari pasti dimasukkan ke dalam syurga . ( Riwayat Muslim)

Usrotti 13 July 2012 at 02:19  

Tawakal dalam rezeki :
1.Rezeki datang dari Allah,kita pinjam je....
2. Rezeki...nikmat sementara je
3. Bukan sahaja nikmat ia juga merupakan ujian so waspada!!!!
4.Rezeki bukan material je...tapi manis beribadah,anak-anak soleh ,kesihatan dan ketenangan juga adalah rezeki....so syukurlah !
5.Allah berhak beri dan tarik rezeki...kita langsung takde hak nak persoal....
6.Rezeki....bukan milik kita sepenuhnya..ada hak orang lain.Ajaibnya Islam...semakin banyak memberi semakin banyak diperolehi...umpama berjalan berkaki ayam tapak kaki bukan semakin haus tetapi semakin tebal...ilalliqa,

About This Blog

  © Blogger templates ProBlogger Template by Ourblogtemplates.com 2008 | Blogger Blog Templates

Back to TOP